Finate Oy – yli 20 vuotta terveyttä edistämässä

Finate Oy – yli 20 vuotta terveyttä edistämässä

Finaten tavoite on alusta saakka ollut suomalaisten hyvinvoinnin ja terveyden ylläpitäminen ja edistäminen. Kun muuttuneessa yhteiskunnassa palvelut yleisesti vähenevät, pitää Finate entistä tärkeämpänä tarjota asiakkailleen henkilökohtaista palvelua ja tietoa tuotteista.

”Tänä päivänä ihmiset ovat kiireisiä ja stressaantuneita, ja oman terveyden ylläpito jää monilla liian vähälle huomiolle”, toteaa Finate Oy:n liiketoimintajohtaja Mika Ilmoniemi. ”Terveydellisiä ongelmia voi syntyä, kun liikunta vähenee ja istuminen lisääntyy, niin työssä kuin kotonakin. Tuotteemme tukevatkin itsenäistä terveyden ylläpitoa.”

Finate on jo toistakymmentä vuotta tehnyt yhteistyötä kuntoutusalan ammattilaisten sekä eri työyhteisöjen kanssa. Selkäpäivät ja -luennot ovat kysyttyjä niin julkis- kuin yksityispuolenkin työyhteisöihin, onhan työkyvyn ylläpito ensiarvoisen tärkeää työnantajille siinä missä työntekijöillekin. Finate on mukana myös messuilla ja eri yhdistysten tapahtumissa.

Henkilökohtainen esittely ja opastus erottaa Finaten kilpailijoistaan

Henkilökohtaisella ohjauksella ja esittelyllä messuilla, työyhteisöissä ja kuluttajien luona saa Finate tuotteilleen tyytyväisiä käyttäjiä. Esittelyn aikana Finate pyrkii tarjoamaan asiakkaalle juuri hänelle sopivia ja tarpeellisia apuvälineitä. Asiakas voi samalla ohjatusti testata tuotteita, jolloin tuotteiden antamat hyödyt ja vaikutukset pystyy itse huomaamaan.

”Pystymme tarjoamaan asiakkaillemme edullisia maksuehtoja ja nopean toimituksen”, kertoo Ilmoniemi. ”Esittelijöillämme on yleensä tuotteita mukanaan, jolloin esimerkiksi selänhoito voidaan aloittaa saman tien edustajan ohjeiden mukaisesti.”

Finate palvelee kaikenikäisiä

”Tarjoamme laadukkaat ja helppokäyttöiset tuotteet hyvinvoinnin edistämiseen ihmisille kaikissa elämänvaiheissa. Me myös haluamme palvella kaikenikäisiä kuluttajia,” kuvailee Ilmoniemi, ja jatkaa kaikkien ikäryhmien olevan yhtäläisen tärkeitä. ”Mitä aikaisemmin lähdetään tekemään töitä vaikkapa selän kunnossapidon hyväksi, sitä paremmin pystytään ennaltaehkäisemään vanhemman iän vaivat. Siksi myös nuoriso on meille tärkeä asiakasryhmä.”

Erityisesti syrjäseudulla on vanhemman väestön haasteellista päästä palveluiden äärelle. Ikäihmiset eivät käy messuilla tai tutustu tuotteisiin netissä, vaan heidät tavoittaa parhaiten kotoaan. Perinteisten kotiesittelyiden kautta Finate pyrkiikin viemään palveluita myös iäkkäämmille asiakkaille.

Osa kuluttajista saattaa suhtautua varauksella kotimyyntiin. ”Myyjillämme on selkeä ja kattava ohjeistus kotimyynnistä vanhuksille ja toimimme aina kuluttajaviraston suositusten mukaisesi. Tätä ohjeistusta meillä myös tarkkaan noudatetaan,” kertoo Ilmoniemi.

Finatelle tärkeintä on asiakastyytyväisyys

Finate osallistuu aktiivisesti tuotteiden kehitystyöhön. Huomiota kiinnitetään erityisesti tuotteiden laatuun ja kestävyyteen. Selän hyvinvointiin liittyvien tuotteiden lisäksi mukana on nyt myös hierontalaitteiden tuoteperhe ja viimeisimpänä uniergonomiaa tukevat tuotteet. Uudet Fiergo-malliston patjat ovatkin saaneet asiakkailta äärimmäisen hyvän vastaanoton. ”Kun tuote ostetaan tarpeeseen, on palaute lähes poikkeuksetta hyvää”, iloitsee Ilmoniemi. Positiivinen asiakaspalaute onkin paras motivaattori koko Finaten henkilökunnalle.

Finate on läsnä siellä missä asiakkaatkin ovat

Vuosi 2018 käynnistettiin uudistamalla Finaten kotisivut ja lähtemällä mukaan Facebookiin, sillä on tärkeää olla siellä, missä asiakkaatkin. ”Niin paljon kuin sosiaalisessa mediassa on hyviä puolia, aiheuttaa se myös silloin tällöin negatiivisia lieveilmiöitä”, sanoo Ilmoniemi.

Esittelytyö on nykyisin haasteellisempaa kuin ennen, mutta korkealaatuiset tuotteet ja hyvä palvelu luovat edellytykset menestykseen. Finate huolehtii edustajien kattavasta tietotaidosta säännöllisellä koulutuksella. Finaten visiona on tulevaisuudessa edelleenkin edistää hyvinvointia ja tarjota terveempää elämää kaikille ikäryhmille.